Brzuch piwny – jak zrzucić?

Brzuch piwny – jak zrzucić?

„Brzuch piwny” to Twój problem? Lubisz piwo? Czujesz potrzebę, aby każdy dzień zakończyć w towarzystwie złotego, chmielnego napoju? Przekąski, słone paluszki i orzeszki w paprykowej posypce to nieodłączni kompani wieczornego oglądania telewizji na kanapie? Pomyśl o swoim zdrowiu i zrozum, że mięsień piwny, inaczej zwany otyłością brzuszną to nie jest powód do radości, a może przysporzyć wielu problemów. Twoje zdrowie jest najważniejsze, sprawdź sam jak walczyć z brzuchem piwnym.

Czym jest brzuch  piwny?

Piwny brzuch powstaje na skutek łączenia się trzech elementów, do których należą: wiek, zbyt dużo kalorii oraz mężczyzna. Pojawia się w okolicy trzydziestki, by swoją potężną moc pokazać pięć lat później. Wtedy właśnie metabolizm spada, wraz z ochotą na ćwiczenia fizyczne. Znaczącym elementami przyczyniającymi się do mięśnia piwnego jest stres, zbyt szybki styl życia, przepełniony niewłaściwymi przekąskami oraz brak aktywności fizycznej.

piwo chipsy

Mięsień piwny, a piwo

To wcale nie prawda, że tylko piwo powoduje piwny brzuszek, a jego całkowite odstawienie zwalczy problem. Piwo to jeden z bardziej kalorycznych alkoholi i bez wątpienia ma wpływ na stan naszego ciała. Co więcej, racząc się tym wyskokowym napojem szybciej robimy się głodni i chętniej sięgamy po niezdrowe przekąski. Mówi się, że jedno piwo odpowiada 0,8 hamburgera, a żeby je spalić musielibyśmy biegać przez 24 minuty. Pomyśli jak dużo jesteś w stanie wypić tego napoju w jeden wieczór i czy oby na pewno pozostaniesz przy jednym. Imprezy i spotkania sprzyjają nadmiarowi drinków. Nierzadko zdarza się, że w jeden wieczór przyswajamy kilka tysięcy nadprogramowych kalorii. Poza tym, pijąc alkohol organizm zapomina o prawidłowym metabolizmie, ponieważ stara się zwalczyć w pierwszej kolejności właśnie jego.

Dlaczego mężczyźni mają brzuch piwny?

Kobiety zmagają się z cellulitem czy częściej „idzie im w biodra”. Natomiast mężczyźni cierpią z nadmiernego rozbudowywania się tkanki tłuszczowej zwanej mięśniem piwnym. Ta, w przypadku kobiet rozkłada się w sposób równomierny i przybywa bardziej „tu i tam”. W przeciwieństwie do nich, mężczyźni przybierają w jednym miejscu, najczęściej na brzuchu. To właśnie on zaczyna rosnąć wtedy, gdy nasz bilans kaloryczny jest zbyt wysoki, a aktywność fizyczna zanika.

Mięsień piwny, a zdrowie

Chociaż wydaje się, że mięsień brzuszny to tylko sprawa wyglądu i przez niego możemy „jedynie” wyglądać mniej atrakcyjnie to tak nie jest. Prawidłowa nazwa piwnego brzuszna to otyłość brzuszna, która może prowadzić do wielu chorób – cukrzycy, chorób sera, nadciśnienia, a w najlepszym razie podwyższenia złego cholesterolu czy problemów z metabolizmem. Tkanka tłuszczowa, która odkłada się w okolicach pasa zaczyna oddziaływać na narządy wewnętrzne, m.in. wątrobę. Nie warto odkładać stanu brzucha na później, a jak tylko pojawia się uczucie piwnego brzuszka należy zacząć działać – wtedy nie jest jeszcze za późno.

Jak zrzucić brzuch piwny?

Aby zrzucić brzuch piwny należy spalać więcej kalorii niż je się przyjmuje. Do tego potrzebna jest aktywność fizyczna oraz zdrowa, zróżnicowana dieta. Dlatego też pierwszym krokiem jest przegląd lodówki, ograniczenie ilości spożywanego jedzenia, a drugim wykupienie karnetu na siłownię lub skorzystanie z pomocy trenera personalnego online. Warto zrezygnować z alkoholu, a jeśli jego całkowite odrzucenie nie jest możliwe, należy je zdecydowanie ograniczyć. Spróbuj mieć zawsze przy sobie szklankę z wodą, by nie opuszczać kolejnych toastów, a móc w nich zdrowo uczestniczyć.

trening cardio

Trening na mięsień piwny

Jeśli zastanawiasz się jakie ćwiczenia najlepiej sprawdzą się w przypadku chęci zwalczenia otyłości brzusznej, pozostaw szablonowe myślenie z boku i nie porywaj się od razu z motyką na słońce wykonując sto brzuszków. Zamiast tego polecamy ćwiczenia kardio np. jeżdżenie na rowerze czy pływanie.  Uważaj przy bieganiu – zbyt duże obciążenie mięśni brzucha może negatywnie wpłynąć na mięśnie nóg (szczególnie, gdy te są  słabe). Należy pamiętać o regularności oraz odpowiedniej długości treningów. Znajdź odpowiednia motywację i zacznij systematycznie uprawiać sport.

Dieta na brzuch piwny

Dieta, która ma przynieść pozytywne efekty i wpłynąć na odpowiednie tempo zrzucania piwnego brzuszka musi być odpowiednio skomponowana i przemyślana. Nie możemy pozbawić organizmu żadnego ze składników odżywczych czy go głodzić. Jedyną słuszną dietą jest ta, która jest zbilansowana i przemyślana. Jeśli nie masz doświadczenia w układaniu codziennego menu warto skorzystać z porady dietetyka lub wykupić dietę pudełkową. Niech dieta będzie bogata w warzywa, jaja, drób, chude ryby, niskotłuszczowy nabiał czy makarony i chleby z pełnego ziarna. Odpowiednie produkty spożywane każdego dnia sprawiają, że głodówka już nie jest potrzebna.

zdrowa dieta

Mięsień piwny to nie jest powód do dumy i należy się go pozbyć jak najszybciej. Nie tylko szpeci sylwetkę, przeszkadza w życiu codziennym i sprawia, że szybciej się męczymy i pocimy. Jest przede wszystkim niezdrowy, a Twój organizm wcale go nie lubi. Zmagając się z otyłością brzuszną narażasz się na wiele chorób. Dlatego już teraz rozpocznij nowe życie oraz rzuć sobie rękawice – w trosce o piękną sylwetkę i zdrowie.

×